کانکس و ساختمان پیش ساخته

درباره کانکس، ساختمان پیش ساخته، کانکس سازی، خانه و ویلای پیش ساخته

کانکس و ساختمان پیش ساخته

درباره کانکس، ساختمان پیش ساخته، کانکس سازی، خانه و ویلای پیش ساخته

راهنمای خرید کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه برای باغ

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه (یا یک چشمه) از انواع کانکس های سرویس بهداشتی پیش ساخته (یا دستشویی پیش ساخته) می باشد که در ابعاد کوچک ساخته شده و دارای یک چشمه توالت ایرانی یا فرنگی می باشد.

یکی از مکان هایی که غالباً کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه در آن نصب می شود، باغ ها می باشند. البته استقرار کانکس های سرویس بهداشتی دوچشمه و حتی چندچشمه نیز در باغ مورد در خواست است، اما به ندرت!)

کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه با توجه به مشخصات و ویژگی های آنها، می توانند انواع مختلفی داشته باشند که در این مطلب آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ابعاد کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه

به طور کلی کانکس سرویس بهداشتی که به صورت تک چشمه ساخته می شود، کوچک است و ابعاد کمتری در مقایسه با انواع دیگر کانکس ها خواهد داشت. این را هم باید در نظر داشته باشیم که کانکس با هر ابعادی قابل ساخت است و معیارهایی جهت بهینگی فرآیند ساخت، ما را ملزم می کند که ابعاد خاصی را برای آنها در نظر بگیریم.

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه می تواند به صورت مربعی یا مستطیلی ساخته شوند که نوع مربعی آن معمول تر است. کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه مربعی معمولاً با ابعاد حداقل ۱٫۳×۱٫۳ متر ، ۱٫۵×۱٫۵ متر، ۱٫۷×۱٫۷ متر و یا حداکثر ۲×۲ متر ساخته می شوند. توجه داشته باشید که خارج از این بازه‌ی ابعاد، برای این گونه کانکس ها، معمول یا بهینه نیست.

کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه می توانند به صورت مستطیلی نیز ساخته شوند (که البته برای کانکس های سرویس بهداشتی ۲چشمه و چند چشمه معمول‌تر است). با این وجود، ابعاد ۱٫۳×۱٫۷ متر و ۱٫۵×۲ متر برای یک کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه پیشنهاد می شود.

ارتفاع کانکس های سرویس بهداشتی، می تواند بر حسب اینکه کف کانکس (به دلیل نصب و استقرار تأسیسات فاضلآب)، تا چه ارتفاعی طراحی و ساخته شود، متغیر باشد. مشخصاً هرچه ارتفاع کف سازی کانکس بشتر باشد، ارتفاع کانکس نیز بیشتر خواهد بود.

در طراحی و ساخت انواع کانکس سرویس بهداشتی، ارتفاع ۲ متر تا ۳ متر برای این گونه کانکس ها، معمول است، ضمن اینکه بر حسب سفارش مشتری یا علل دیگر می تواند متغیر بوده و از این بازه نیز تجاوز نماید.

در تصاویر زیر کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه و شش چشمه را مشاهده می نمایید که ارتفاع کف سازی (نصب تأسیسات فاضلآب) آنها متفاوت است و بدین لحاظ ارتفاع آنها نیز متفاوت خواهد بود:

مشخصات فنی کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه

کانکس سرویس بهداشتی معمولاً دارای امکانات سیفون، روشویی، برق کشی و روشنایی، سیستم تهویه، لوله کشی فاضلاب و … هستند.

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه (ساخت شرکت ایران کانتین) از جنس ساندویچ پانل بوده و تحت استانداردهای بین المللی، طی مراحل ویژه ای در کارگاه تولید کانکس پیش ساخته صورت می پذیرد که در ادامه، آنها را به طور خیلی خلاصه آورده ایم:

  • ساخت اسکلت کانکس سرویس بهداشتی: تیر و ستونهای اصلی کانکس، پل ریزی کف کانکس، قاب نگهدارنده ساندویچ پانل دیواری، تیرهای اصلی جهت شاسی کف کانکس (مخصوص کانکس)، اتصال تیر به ستون، قلاب و …
  • تمیزکاری، رنگ آمیزی و درزگیری کانکس: تمیزکاری اسکلت کانکس، اعمال رنگ آستری، درزگیری دیوارها، اعمال رنگ رویه، درزگیری اسکلت فلزی و …
  • نصب بدنه و سقف کانکس سرویس بهداشتی: نصب ساندویج پانل دیواری برای دیواره های بدنه و ساندویج پانل سقفی برای سقف کانکس سرویس بهداشتی، اعمال میخ پرچ ضد زنگ و چسب سیلیکون سفید و …
  • کف سازی کانکس سرویس بهداشتی: نصب ورق عرشه فولادی، نصب عایق کف، لایه ملات مخصوص، نصب سرامیک و …
  • نصب درب و پنجره آلومینیومی یا درب و پنجره UPVC با شیشه دوجداره (یا چند جداره)
  • تأسیسات الکتریکی کانکس سرویس بهداشتی: داکت کشی، سیم کشی، نصب کلید و پریزها، فیوزها، روشنائی ها، ورودی برق و …
  • تأسیسات مکانیکی کانکس سرویس بهداشتی: نصب شیرآلات بهداشتی، لوله فاضلاب، لوله کشی (لوله سفید)، آبگرمکن برقی، فن و سیستم تهویه و …
  • دکوراسیون داخلی کانکس سرویس بهداشتی: نصب دکوراسیون PVC (ترجیحاً سفید-طلایی)

به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب: “همه چیز درباره کانکس سرویس بهداشتی!” را از دست ندهید!

داخل کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید از امکانات توالت ایرانی یا فرنگی و دکوراسیون PVC (ترجیحاً سفید-طلایی) برخوردار است. تجهیزات روشنایی، آبگرمکن برقی، سیستم تهویه و … نیز از امکانات یک سرویس بهداشتی پیش ساخته یک چشمه می باشد.

داخل-کانکس-سرویس-بهداشتی-تک-چشمه
داخل-کانکس-سرویس-بهداشتی-تک-چشمه

کانکس مجهز به سرویس بهداشتی

گاهی اوقات کانکس مسکونی پیش ساخته و مستقر در مکانی مانند باغ مجهز به سرویس بهداشتی می باشد که در این حالت، کانکس سرویس بهداشتی (تک چشمه) جزئی از کانکس مسکونی است و در داخل آن تعبیه شده است.

در حالتی دیگر، می توان کانکس سرویس بهداشتی را مستقل از کانکس مسکونی ساخته و مستقر کرد. بدین منظور می توان کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه یا دوچشمه را بطور مستقل (دور از کانکس مسکونی یا چسبیده به آن) در باغ مستقر نمود.

در تصویر زیر، یک کانکس پیش ساخته (با ابعاد ۶×۳ متر) ساندویچ پانلی و مجهز به سرویس بهداشتی را مشاهده می نمایید که در داخل آن تعبیه شده است:

کانکس-پیش-ساخته-3×6-مجهز-به-سرویس-بهداشتی
کانکس-پیش-ساخته-۳×۶-مجهز-به-سرویس-بهداشتی

جنس کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه

کانکس پیش ساخته (در اینجا کانکس سرویس بهداشتی) از جنس های مختلفی ساخته می شوند. کانکس های سرویس بهداشتی ورقی، کانکس های سرویس بهداشتی فایبرگلاس، کانکس های سرویس بهداشتی ساندویچ پانل و …

معمولاً منظور از جنس کانکس سرویس بهداشتی، جنس بدنه، سقف (و کف سازی) آن است. برای مثال در کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه ساندویچ پانلی، جنس بدنه و سقف آن به ترتیب از ساندویچ پانل دیواری و سقفی می باشد؛ در حالی که کف سازی آن می تواند از جنس بتن و سرامیک، چوب، MDF و … باشد.

کانکس های سرویس بهداشتی از هر جنسی که طراحی و ساخته می شوند، مزایای خود را دارند، برای مثال کانکس های ورقی که با ورق فلزی ساخته می شوند، گرچه معایب خود را دارند (عایق نیستند، در برابر رطوبت ضعیف و زود پوسیده و کهنه می شوند و …) اما بسیار ارزانتر هستند. کانکس های فایبرگلاس نیز بسیار سبک، شیک و مقاوم هستند، اما به لحاظ قیمت، گران بوده و در موارد بسیاری مقرون به صرفه نخواهند بود.

بنابراین کانکس های سرویس بهداشتی از جنس ساندویچ پانل می توانند گزینه مناسبی باشند. ساندویچ پانل در برابر حرارت، صوت، نفوذ آب و پوسیدگی مقاوم است، ضمن اینکه از نظر قیمت از فایبرگلاس به مراتب ارزانتر است.

انواع کانکس های پیش ساخته ایران کانتین از جنس ساندویچ پانل هستند؛ گالری محصولات ما را مشاهده نمایید!

کف سازی کانکس سرویس بهداشتی بسیار مهم است، زیرا یکی از نقاط ضعف و معایب کانکس های پیش ساخته (به ویژه سرویس بهداشتی پیش ساخته) کف آن است، چون از کف و روی کانکس با آب در ارتباط بوده و بنابراین کف سازی کانکس باید در برابر آب (و نفوذ آن) بسیار مقاوم باشد. بنابراین برای کف کانکس سرویس بهداشتی، سرامیک بر روی بتن پیشنهاد می شود که در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم است.

انواع کانکس های پیش ساخته ایران کانتین دارای کف سازی بسیار محکم و چندلایه می باشد؛ اگر می خواهید درباره مراحل ساخت کانکس بیشتر بدانید، اینجا را کلیک کنید!

تصاویر زیر انواع کانکس سرویس بهداشتی از جنس ساندویچ پانل و ساخت شرکت ایران کانتین را نشان می دهد؛ برای مشاهده گالری تمامی کانکس های سرویس بهداشتی ایران کانتین، اینجا را کلیک کنید!

خرید و سفارش ساخت کانکس سرویس بهداشتی

برای خرید و سفارش کانکس سرویس بهداشتی لازم است که قبل از هر اقدامی کاربری، مشخصات و ویژگی های آن به طور دقیق تعریف شود؛ یعنی دقیقاً کانکس سرویس بهداشتی پیش ساخته در کجا مستقر می شود، چند چشمه مورد نیازتان است؟ سپس ابعاد و مساحت مورد نیاز بررسی شود؛ و حتی تهیه طراحی یا نقشه کانکس (هرچند کلی) بسیار مؤثر خواهد بود. برای مثال ممکن است کانکس سرویس بهداشتی چند چشمه، راهرودار یا بدون راهرو باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش کانکس سرویس بهداشتی و مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت ایران کانتین می توانید مستقیماً با شماره‌های ۰۷۱۳۷۷۴۲۲۰۹ و ۰۹۱۲۰۹۰۴۰۶۰ تماس حاصل فرمایید.

استعلام قیمت اینترنتی کانکس سرویس بهداشتی

قیمت کانکس های سرویس بهداشتی با توجه به ویژگی هایی که دارند توسط واحد فروش ایران کانتین تعیین و محاسبه می شوند و نهایتاً به صورت قیمت به ازای هر چشمه به مشتری ارائه می‌شود. قیمت کانکس سرویس بهداشتی با توجه به طراحی و ساخت، امکانات و ویژگی ها، متغیر است. از جمله عواملی که در قیمت کانکس های سرویس بهداشتی مؤثر است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ابعاد و مساحت (همچنین یک تکه یا چند تکه بودن با توجه به ابعاد استاندارد ساخت کانکس)
  2. ارتفاع کانکس سرویس بهداشتی از زمین تا بلندترین قسمت (حداکثر تا ۲٫۶۰ متر)
  3. تعداد چشمه ها، تعداد و جنس درب ها و پنجره ها
  4. جنس پوشش کف کانکس سرویس بهداشتی (تخته، سرامیک، کفپوش و …) که البته به دلیل مسائل بهداشتی و همچنین عایق بودن در برابر نفوذ آب، پوشش سرامیک پیشنهاد می شود.
  5. دیوارپوش داخلی (PVC ، MDF ، مولتی کالر، کاغذ دیواری و …) و دیوارپوش خارجی (کامپوزیت آلومینیوم)
  6. امکانات سرویس بهداشتی: حمام و دوش، سرمایش و گرمایش، تهویه، روشنایی، آبگرمکن و …
    و …

برای استعلام قیمت کانکس سرویس بهداشتی می توانید از طریق صفحه استعلام قیمت کانکس اقدام نمایید. همکاران ما در واحد فروش، در اسرع وقت با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین می توانید جهت مشاوره رایگان در خصوص قیمت و هزینه ساخت کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه یا چند چشمه، از طریق واتساپ واحد فروش ایران کانتین با همکاران ما به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

راهنمای خرید و سفارش ساخت کانکس اداری لوکس!

منظور از کانکس اداری لوکس چیست؟

کانکس اداری لوکس در واقع همانطور که از اسم آن پیداست، یک کانکس اداری پیش ساخته است که ظاهری بسیار شیک و لوکس را داراست و از این نظر، دکوراسیون داخلی و خارجی این کانکس، در فرآیند ساخت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این، در طراحی کانکس لوکس اداری سعی می شود که المان‌های مدرن و نوین نیز اعمال شود که کانکس حاصل از جلوه بصری خاصی نیز برخوردار باشد.

در تصویر زیر نمونه‌ای از دکوراسیون داخلی کانکس اداری ساخت شرکت ایران کانتین را مشاهده می‌نمایید که در واقع به لحاظ دکوراسیون داخلی، یک کانکس لوکس اداری محسوب می‌شود:

دکوراسیون داخلی کانکس اداری لوکس ایران کانتین
دکوراسیون داخلی کانکس اداری لوکس ایران کانتین

مشخصات کانکس اداری لوکس

در طراحی کانکس اداری لوکس این نکته را باید در نظر داشت که ابعاد آن در درجه اول به اندازه ای باشد که بتواند امکانات و تجهیزات مورد نیاز یک کانکس لوکس و مجهز را در خود جای داده و از فضای کافی جهت استقرار کادر مدیریت (مدیران) و پرسنل اداری و همچنین تعبیه اتاق‌ها یا پارتیشن‌های مورد نیاز، برخوردار باشد.

کانکس های اداری معمولاً در ابعاد استاندارد ۶×۳ ، ۳×۱۲ (که به ترتیب به کانکس اداری ۶ متری یا ۱۲ متری نیز معروف اند) و یا بزرگتر ساخته می‌شوند. اما کانکس ها با برخورداری از ساختار مدولار، قابلیت افزایش ابعاد را نیز دارند، اما بدین سبب که مصالح اولیه ساخت کانکس ها عموماً مضربی از عدد ۳ (متر) هستند، بهینه تر آنست که ابعاد کانکس پیش ساخته نیز مطابق با آن مضربی از ۳ (متر) باشد.

همانطور که می دانیم، علاوه بر امکاناتت و تجهیزات ظاهری، پارتیشن بندی و تعبیه فضاهای مورد نیاز اداری نیز از امکانات یک کانکس لوکس اداری می باشد. برای مثال: اتاق یا پارتیشن مخصوص مدیریت (که کانکس های اداری-مدیریتی حتماً از آن برخوردارند)، اتاق یا پارتیشن ویژه کنفرانس و جلسات اعضاء که برای مثال از امکانات میز کنفرانس برخوردار است، اتاق یا پارتیشن مخصوص انتظار ارباب رجوع یا مراجعه کنندگان جهت ملاقات با مدیر یا انجام کارهای اداری مربوطه که ممکن است از امکانات و تجهیزات میز منشی، کانتر اداری و … نیز برخوردار باشد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، پوشش دیوارکوب PVC داخل کانکس (با نمای کرم-قهوه‌ای)، میز کنفرانس و جلسات اداری، سرامیک کف، کمد، کتابخانه، درب ضد سرقت، حتی صندلی ها و پرده ها با همان تم رنگی، جلوه بسیار شیک و خاصی به نمای داخلی کانکس اداری بخشیده است:

نمای داخلی کانکس لوکس اداری ایران کانتین
نمای داخلی کانکس لوکس اداری ایران کانتین

در مقیاسی گسترده تر، می‌توان واحدهای آشپزخانه، سرویس های بهداشتی (دستشویی و حمام)  و … را نیر برای یک کانکس اداری لوکس نیز تعبیه نمود. برای مثال اگر امکان پذیرایی از میهمانان کنفرانس و جلسات مطرح باشد، نیاز به واحدی (آشپزخانه) است که بتوان موارد پذیرایی را در آن تهیه و آماده نمود. کانکس هایی که با همچین امکاناتی تجهیز می شوند، معمولاً کاربری های اداری و مسکونی دارند و از این رو به کانکس اداری-مسکونی نیز شهرت دارند. در تصویر زیر، نمونه ای از واحد آشپزخانه، واحدهای سرویس‌های بهداشتی و واحد انبار را در کانکس اداری ایران کانتین مشاهده می نماییم:

نمای داخل کانکس اداری-مسکونی ایران کانتین
نمای داخل کانکس اداری-مسکونی ایران کانتین

این نکته را نیز باید مدنظر داشته باشیم که یک کانکس لوکس همانطور که باید از جلوه بصری و امکانات ظاهری بسیار خوبی برخوردار باشد، در باطن نیز باید به همان میزان از ساختار محکم و مقاوم، طراحی مهندسی و بهینه، بهترین متریال‌های مصرفی و … برخوردار باشد. برای مثال پیشنهاد می شود دیواره و سقف یک کانکس در درجه اول (جهت عایق بودن در برابر سرما و گرما و همچنین صوت)، از جنس ساندویچ پانل باشد؛ یا جهت امنیت از درب ضد سرقت و حفاظ فلزی پنجره ها (و حتی درب ها) برخوردار باشد؛ همچنین از نظر کف سازی بسیار محکم بوده و نسبت به رطوبت مقاوم باشد.

اگر فریم پنجره ها (و در مواردی درب های خارجی و داخلی) از جنس UPVC (و با شیشه‌های دوجداره یا چندجداره) انتخاب شود، با در نظر گرفتن اینکه دیواره و سقف از جنس ساندویچ پانل می باشد، کل سازه نسبت به حرارت و صوت بسیار عایق و مقاوم خواهد شد.

اگر می‌خواهید گالری نمونه کانکس اداری ساخت شرکت ایران کانتین را مشاهده نمایید، کلیک کنید!

البته امکانات و تجهیزات بسیاری را جهت یک کانکس لوکس به ویژه کانکس اداری لوکس می توان در نظر گرفت که از آن جمله می توان به روشنایی و نورپردازی، تهویه، نمای آلوبوند و … اشاره نمود. اما مشخصاتی و ویژگی هایی که ذکر شد، از یک کانکس لوکس اداری استاندارد انتظار می‌رود!

خرید و سفارش ساخت کانکس اداری لوکس چگونه است؟

برای خرید و سفارش کانکس اداری لوکس متناسب با نیاز شما، لازم است که قبل از هر اقدامی کاربری آن به طور دقیق تعریف شود؛ یعنی اینکه دقیقاً کانکس اداری پیش ساخته چه کاربردها و استفاده هایی برای شما خواهد داشت، سپس ابعاد و مساحت مورد نیاز بررسی شود؛ محل استفاده و نوع خدمات قابل ارائه را نیز تعیین کرده و حتی تهیه طراحی یا نقشه داخلی کانکس (هرچند کلی) بسیار مؤثر خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش کانکس اداری و مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت ایران کانتین می توانید مستقیماً با شماره‌های ۰۷۱۳۷۷۴۲۲۰۹ و ۰۹۱۲۰۹۰۴۰۶۰ تماس حاصل فرمایید.

استعلام قیمت کانکس لوکس اداری

قیمت کانکس های اداری با توجه به ویژگی هایی که دارند توسط واحد فروش ایران کانتین تعیین و محاسبه می شوند و نهایتاً به صورت قیمت به ازای هر متر مربع به مشتری ارائه می‌شود. قیمت کانکس اداری با توجه به اینکه از تنوع زیادی به لحاظ طراحی و ساخت، امکانات و ویژگی ها برخوردارند، متغیر است. از جمله عواملی که در قیمت کانکس های اداری مؤثر واقع می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ابعاد، مساحت کل و نقشه کانکس اداری (همچنین یک تکه یا چند تکه بودن با توجه به ابعاد استاندارد ساخت کانکس)
  2. ارتفاع کانکس اداری از زمین تا بلندترین قسمت (حداکثر تا ۲٫۶۰ متر)
  3. تعداد و جنس درب ها و تعداد پنجره ها
  4. جنس پوشش کف (تخته، سرامیک، کفپوش و …)
  5. دیوارپوش داخلی (PVC ، MDF ، مولتی کالر، کاغذ دیواری و …) و دیوارپوش خارجی (کامپوزیت آلومینیوم)
  6. امکانات سرویس بهداشتی و حمام، سرمایش و گرمایش و …
    و …

برای استعلام قیمت کانکس اداری می توانید از طریق صفحه استعلام قیمت کانکس اقدام نمایید. همکاران ما در واحد فروش، در اسرع وقت با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین می توانید جهت مشاوره رایگان در خصوص قیمت و هزینه ساخت کانکس های اداری، از طریق واتساپ واحد فروش ایران کانتین با همکاران ما به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

در پایان توجه شما را به چند نمونه از کانکس اداری ساخت شرکت ابنیه پردازان شیراز (با برند ایران کانتین) جلب می‌کنیم: